Diablo IV — последняя игра в серии Diablo, и Blizzard регулярно обновляет игру, добавляя новые функции, изменения баланса и исправления, чтобы поддерживать большое количество игроков. Вы можете найти примечания к каждому обновлению, которые мы перечислили ниже.
Призываем всех нефалемов и убийц демонов! Чувствуете себя немного демонически? Присоединяйтесь к официальному телеграм-каналу Diablo @diablofunhub, чтобы чертовски хорошо провести время! Добывайте эксклюзивные знания, обменивайтесь легендарной добычей и подшучивайте над другими искателями приключений в Санктуарии. Являетесь ли вы варваром, колдуньей или даже крестоносцем, в нашем демоническом логове найдется место и для вас. Не заставляйте Декарда Кейна ждать – нажмите присоединиться прямо сейчас, и пусть охота за добычей начнется!👇
Diablo Telegram
Recommended Videos
Примечания к выпуску Diablo IV 1.3 — сборка № 49404, 26 января 2024 г.
ОБНОВЛЕНИЯ ИГРЫ
Эхо Мальфаса
Примечание разработчика: Мы заметили, что игроки склонны использовать свои жемчужины защиты для сражайтесь с Эхом Малфаса вместо защиты Золтуна. Мы добавляем магматические ядра — новый предмет, используемый исключительно для призыва Мальфаса вместо Жемчуга, — чтобы игрокам не приходилось выбирать между дополнительной защитой в Хранилищах или битвой с боссом. Кроме того, мы усложнили борьбу с Мальфасом, но и увеличили получаемые за него награды.
- Уровень Эха Мальфаса повышен с 85 до 100.
- Запас здоровья Эха Мальфаса увеличен на 30%.
- Теперь существует новый предмет — Магматические ядра — для доступа к Убер-Хранилищу и Эхо Мальфаса. Этот предмет заменит использование Pearls of Warding при предоставлении доступа.
- Магматные ядра могут выпадать из Вестников Хранилища и гарантированно выпадают из Сына Мальфаса на IV мировом уровне.
- Обновления добычи
- Шанс выпадения уникальных камней из Мальфаса увеличился с 0,25% до 0,5%.
- Уникальные камни теперь имеют 3% шанс выпадения из сундука после босса.
< li>За победу над Эхом Мальфаса теперь можно получить больше легендарных предметов. Кроме того, предметы уровня 925 будут выпадать чаще.
Сенешаль
Примечание разработчика: Мы получили отзывы о том, что Сенешаль не чувствует себя могущественным. Сенешаль становится более могущественным по мере достижения максимального уровня, но мы заметили, что у многих игроков не было возможности достаточно повысить уровень своего Сенешаля, чтобы испытать это. Мы вносим несколько изменений, чтобы у игроков было больше источников для получения Камней управления и настройки, чтобы они могли повысить уровень своего Сенешаля и раскрыть весь потенциал своего нового компаньона.
- Создание Управляющего или Направляющего камня теперь всегда будет стоить 200 Расколотого камня и 20 Железных кусков независимо от уровня.
- Нахождение Управляющего или Направляющего камня максимального уровня теперь дает 150–200 Расколотого камня.
- Камни управления и настройки теперь можно получить в качестве награды за выполнение «Шепота».
- Сын Мальфаса теперь всегда дает 2–3 камня управления и настройки.
- Камни, получаемые из камня Сенешаля Количество камней в тайниках увеличено с 1 до 2.
- Требования к опыту для камней управления и настройки были снижены, поэтому их ранг можно повышать более естественным образом по мере повышения уровня.
Хранилища и Чародейские сотрясения
Мы внесли несколько изменений в игровой процесс игроков в Хранилищах и Чародейских сотрясениях.
- Потребление Жемчужины защиты за раз Статуя Золтуна Кулла теперь дает 10 зарядов Zoltun’s Warding вместо 3.
- Максимальное количество зарядов Zoltun’s Warding увеличено с 300 до 999.
- Льготный период для потери зарядов Время защиты Золтуна при одновременном попадании в несколько ловушек увеличено с 1 секунды до 1,5 секунды. (Пример: если в вас попадут 3 дротика за 1,5 секунды, вы потеряете только 1 стек вместо 3).
- В Вестниках Мальфаса теперь гарантировано выпадение легендарного предмета, начиная с уровня 26, с 15% шанс выпадения второго легендарного предмета.
- Отбрасывание удалено из всех опасностей, связанных с обелиском.
- Сундуки теперь будут появляться после завершения финального сражения в Хранилище. Из новых сундуков гарантированно выпадет легендарный предмет, начиная с уровня 26+, с вероятностью 35 % выпадет еще один легендарный предмет.
- Скорость снаряда от стихийных стрел снижена на 20 %.
>
- Хитбокс для напольных опасностей «Решетка стихий» и «Шип» уменьшен примерно на 15%.
- Хитбокс изливов для «Столбов стихий» уменьшен примерно на 15%.
ul>
Исправление ошибок
- Исправлена проблема, из-за которой Привратный зал не отображался на карте для игроков на PlayStation.
- Исправлена проблема, из-за которой невозможно было увидеть жаровню. с которым взаимодействовали при определенных обстоятельствах во время квеста «Барабаны Хранилища».
- Исправлена проблема, из-за которой косметический знак «Мазвящий громовой конь» был невидим для игроков-друидов.
- Исправлена проблема, из-за которой эффект урона и визуальный эффект не синхронизировался с напольными ловушками в Убежищах.
- Различные улучшения стабильности и производительности.
Примечания к выпуску Diablo IV 1.3 – сборка № 49213, 23 января 2024 г.
CLASS UPDATES
Developer’s Note: It’s important to us that when a player chooses to fully invest in a Skill, the payoff is immense. In pursuit of this goal, several of our new Unique and Legendary items are targeting Skills that have yet to reach their full potential. We’re excited to see what players accomplish with our new Unique items for Barbarian’s Rend, Druid’s Lightning Storm, and Sorcerer’s Meteor. We’re also targeting some pressing issues for each Class. Necromancers with Cult Leader should see their Minions strike a bit harder, Barbarians shouldn’t feel that 3 Shouts are a requirement for their success, and Sorceresses applying Vulnerable with Lightning Spear should open new build opportunities. There are also Class updates to items and Skills that are underperforming, such as the Rogue’s Ranged Unique Items, and the Necromancer’s Golem.
All Classes
New Items
Paingorger’s Gauntlets – Unique Gloves
- Damaging enemies with a cast Non–Basic Skill marks them for 3 seconds. When a Basic Skill first hits a marked enemy, the Basic Skill’s damage is echoed to all marked enemies, dealing 100–200%[x] increased damage.
Aspect of Adaptability – Utility
- When cast below 50% Maximum Resource, Basic Skills generate 3 of your Primary Resource, once per cast.
- When cast at or above 50% Maximum Resource, Basic Skills deal 40–80% increased damage.
Juggernaut’s Aspect – Defensive
- Gain 0.75 –1.25 Armor, but your Evade has 100% increased Cooldown.
Item Updates
Ring of Starless Skies
- The unique power has been changed.
- Previous: Casting a Core Skill reduces Resource cost of your Core Skills by 12%, up to a maximum of 40%. Resets upon using a non–Core Skill.
- New: Spending resources reduces your resource costs and increases your damage by x10% for 3 seconds, up to 40%.
- Offensive Aspect of the Expectant
- Damage bonus now has a 5-second duration to be used.
Melted Heart of Selig
- All Stats increased to 2x normal value.
- Core Skill Damage changed to Movement Speed.
- Damage While Healthy increased to 3x normal value.
- Unique Power Changed
- Previous: Gain 30 Maximum Resource. In addition, when you take damage, drain 3 resources for every 1% of life you would have lost instead.
- New: Gain 60 maximum Resource. 75% of incoming damage drains 2 Resource for every 1% of Life you would have lost instead.
Overpower
- Overpower attacks now gain +1% damage, down from +2%, per 1% of your Base Life you have in Fortify.
- Overpower attacks now gain +1% damage, down from +2%, per 1% of your Base Life that you have in bonus life above your Base Life.
Barbarian
New Items
Ring of the Ravenous
- Rend’s duration is increased by 2.0–4.0 seconds. Damaging enemies with Brawling Skills applies 2 stacks of Rend’s Bleed. This effect can only occur once every 4 seconds per enemy.
Aspect of Sundered Ground – Offensive
- Every 25 seconds, Upheaval is guaranteed to Overpower and deals 10–20% increased damage. This timer is reduced by 4 seconds when Upheaval Overpowers a Boss or an Elite enemy.
Skills
Charge
- Base damage increased by 900%, from 0.25 to 2.50.
- Enhanced Charge terrain impact damage increased by 150%, from 0.6 to 1.5.
- Power Charge no longer requires a terrain impact to reduce the cooldown of Charge, and now charging a boss will reduce the cooldown by 6 seconds.
Leap
- Base damage increased by 30%.
Passives
Brute Force
- Overpower damage decreased from 15% to 8% per rank.
Walking Arsenal
- Duration of each weapon bonus increased from 8 to 10 seconds.
- Additional damage from having all bonuses increased from 15% to 20%.
- Having all bonuses now also increases attack speed by 20%.
Unconstrained
- Berserking damage bonus increased from 60% to 100%.
Gushing Wounds
- Bonus bleed amount increased from 115% to 140%.
- Overpower explosion damage increased from 70% to 85%.
Weapon Expertise
- Expertise leveling has been cut by 50%.
Paragon
Marshal Glyph
- Now reduces the cooldown of every non-Shout skill by 4 seconds, instead of every other Shout skill by 1.2 seconds.
Item Updates
Resource Aspect of Echoing Fury
- You now generate 6–10 Fury per second while any Shout skill is active, instead of 2–4 Fury per second for each Shout skill active.
Offensive Aspect of Limitless Rage
- Damage bonus now has a 5-second duration to be used.
Veteran Brawler’s Offensive Aspect
- Reduced bonus damage per stack from 15%–20% to 6%–8%, up to a reduced maximum bonus of 225%–300% to 30%–40%.
Offensive Aspect of Ancestral Charge
- Reduced bonus damage from 75%–125% to 20%–30%.
Offensive Aspect of Encroaching Wrath
- Reduced bonus Weapon Mastery damage from 82–100% to 40–60%.
- Damage bonus now has a 5-second duration to be used.
Ring of Red Furor
- Damage bonus now has a 5-second duration to be used.
Druid
New Items
Unsung Ascetic’s Wraps
- Lightning Storm gains 1 additional strike each time it grows. Lightning Storm Critical Strikes cause lightning to strike twice, dealing 10–20% increased damage.
Virulent Aspect – Utility
- When Rabies infects an enemy, reduce its cooldown by 0.3–0.6 seconds. This cooldown reduction is tripled when infecting Elites.
Skills
Enhanced Rabies
- Maximum damage bonus increased from 30% to 60%.
Lacerate
- Cooldown reduced from 45 to 35 seconds.
Prime Lacerate
- Changed functionality: Lacerate hits Heal for 3% Maximum Life, increased to 6% on Critical Strikes.
Cataclysm
- Twister damage increased from 23% to 46%.
- Lightning damage increased from 77% to 95%.
Supreme Cataclysm
- Vulnerable duration increased from 3 to 6 seconds.
Passives
Mending
- Additional Healing received increased from 5% to 6% per rank.
Thick Hide
- Fortify gained increased from 6.4% to 10% per rank.
Unrestrained
- Control Impairing Effects duration reduction increased from 3% to 5% per rank.
- Increased benefit while over 50% Fortify reduced from tripled to doubled.
Natural Fortitude
- Fortify gained on Shapeshifting increased from 1.4% to 2% per rank.
Bestial Rampage
- Required Shapeshift duration reduced from 2.5 to 2 seconds.
- Attack Speed bonus increased from 25% to 30%.
Spirt Boons
Prickleskin
- Thorns increased from .15 to .6. (from 1,194 to 4776)
Gift of the Stag
- Maximum Spirit increased from 10 to 20.
Avian Wrath
- Critical Strike Damage bonus is now Multiplicative instead of Additive.
Paragon
Tectonic
- Bonus Lucky Hit Chance increased from 15% to 20%.
Poise
- Barrier increased from 5% of Maximum Health to 15%.
- Duration increased from 4 to 6 seconds.
Wilds
- Passive Companion damage bonus increased from 80% to 120%.
Item Updates
Aspect of the Blurred Beast
- Previous: While dashing, Shred seeks out Nearby Poisoned enemies instantly dealing 70–100% of the Poisoning damage to them.
- New: While dashing, Shred seeks out Nearby Poisoned enemies and deals 20–40%[x] increased damage to them.
Aspect of Metamorphic Stone
- Boulder Spirit Cost reduced from 50 to 40.
Aspect of the Unsatiated
- Spirit Generation and bonus damage increased from 20–30% to 30–40%.
Aspect of Retaliation
- Bonus damage reduced from 20–40% to 20–30%.
Necromancer
New Items
Mutilator Plate
- You are Blood Lanced, and when Blood Lance would deal damage to you it instead Fortifies you for 1–2% of your Maximum Life and has a 5% chance to form a Blood Orb. Blood Lance deals 10–20%[x] increased damage.
Shattered Spirit’s Aspect – Offensive
- Casting Bone Spirit also launches 18 Bone Splinters in all directions, dealing 200–400%[x] increased damage and generating 6 Essence per enemy hit.
Skills
Iron Maiden
- Damage increased from 0.2 to 0.3.
Horrid Iron Maiden
- Bonus damage increased from 20% to 30%.
Corpse Explosion
- Lucky Hit Chance reduced from 40% to 25%.
- Base damage increased from 50% to 70%.
- Blighted Corpse Explosion damage decreased from 110% to 95%.
Blight
- Damage over time increased from 80% to 95%.
Sever
- Initial damage increased from 66% to 75%.
- Return damage increased from 21% to 25%.
Bone Spirit
- Damage is increased by 4% per Essence spent casting Bone Spirit, up from 3%.
Dreadful Bone Spirit
- Now restores 30% of your Maximum Essence, instead of a flat 30 Essence.
Acolyte’s Decompose
- Previous: You and your Minions deal 10%[x] increased damage to enemies being Decomposed.
- New: Every 1.5 seconds, Decompose makes enemies Vulnerable for 4 seconds.
Initiate’s Decompose
- Previous: Decompose Slows enemies by 50%.
- New: Decompose Slows enemies by 50%, and if you channel Decompose for at least 1.5 seconds, you gain 30%[+] Movement Speed for 5 second after ending the channel.
Dreadful Blood Mist
- Previous: Blood Mist Fortifies you for 0.5% of your Maximum Life each time it hits an enemy.
- New: You gain +10% Critical Strike Chance for 4 seconds after Blood Mist ends.
Bone Prison
- Friendly players and Minions can now freely pass through Bone Prison walls.
- The functionality of Enhanced Bone Prison and Ghastly Bone Prison have been swapped.
Enhanced Bone Prison
- Enemies inside of Bone Prison are Vulnerable.
Ghastly Bone Prison
- If an enemy is trapped by Bone Prison, gain 25 Essence, plus an additional 5 per enemy trapped.
Dreadful Bone Prison
- Previous: Fortify for 8% of your Maximum Life for each enemy trapped by Bone Prison.
- New: Reduce your active cooldowns by 0.5 seconds for each enemy trapped by Bone Prison, up to 3 seconds.
Passives
Ossified Essence
- Now displays the current bonus on the tooltip.
Book of the Dead
Golem
- When Golems finish casting their active ability, they will first try to target a new close enemy before reverting to their previous target.
- Blood Golem and Iron Golem
- Basic Attacks now hit enemies in an area around the main target.
- Bone Golem
- Active ability now grants the Golem Thorns equal to 70% of your Armor for the duration of the Taunt.
- Bone Mage
- Upgrade now Fortifies based on your Maximum Life instead of Base Life.
- Skeleton Priest
- Healing increased from 25% to 40% over the 8 second duration.
Paragon
Cult Leader Legendary Paragon Node
- Previous: Your Minions deal 15%[x] increased damage for each Minion type you have active.
- New: Your Minions deal 10%[x] increased damage for each 20%[+] of Attack Speed Bonus they have.
Golem
- Additional Bonus changed from 25% Health to 25% Damage.
Item Updates
Aspect of Swelling Curse
- Previous: Bone Spirit deals increased damage based on distance traveled, up to 15-25%[x].
- New: Bone Spirit’s Critical Strike Chance is increased by 15–25%[+]. Your Maximum Essence is increased by 2 for each enemy hit for 15 seconds.
Torturous Aspect
- Previous: Enemies afflicted by your Iron Maiden have a [15–25]% chance to be Stunned for 1 Second when they deal direct damage.
- New: Iron Maiden is now also a Darkness skill and deals Shadow damage. Enemies afflicted by your Iron Maiden have a [15–25]% chance to be Stunned for 1 second when they deal direct damage.
Rotting Aspect
- Chance to spawn additional corpses increased from 30–60% to 50–100%.
Hulking Aspect
- Chance to reduce Golem’s active cooldown increased from 2–5% to 4–10%.
- Chance to spawn a Corpse increased from 1.0–2.5% to 2%–5%.
Rogue
New Items
Beastfall Boots
- When you cast an Ultimate skill, your next Core skill consumes all of your energy and deals 0.5–1.5% increased damage per Energy consumed. Using a Cooldown restores 5 energy.
Resistant Assailant’s Aspect – Defensive
- Breaking Concealment grants +10% Resistance and Maximum Resist to all elements for 4 seconds. Killing an Elite enemy reduces Concealment’s cooldown by 6–10 seconds.
Skills
Blade Shift
- Damage increased from 16% to 20%.
- Duration increased from 3 seconds to 4 seconds.
Fundamental Invigorating Strike
- Vulnerable now applies while you are below 85% Energy, up from 75% Energy.
Enhanced Caltrops
- Previous: Enemies takes 5%[x] increased damage from you each second they are in Caltrops.
- New: Enemies in Caltrops take 10%[x] increased damage from you, increased by 5%[x] each second.
Rain of Arrows
- Cast time reduced by 15%.
- The first wave of arrows now hits closer to the player.
Cold Imbuement
- Chill amount now increases by 5% per skill rank, up from 2.5%.
Blended Cold Imbuement
- Removed the Critical Strike requirement, and increased the Lucky Hit chance from 20% to 35%.
Mixed Poison Imbuement
- Previous: Lucky Hit: Poison Imbued skills have up to a 30% chance to apply double the amount of Poisoning damage over time.
- New: Lucky Hit: Poison Imbued skills have up to a 30% chance to reduce Poison Imbuement’s cooldown by 2 seconds.
Forceful Arrow
- Vulnerable duration increased from 3 to 5 seconds.
Enhanced Penetrating Shot
- Previous: Penetrating Shot deals 10%[x] increased damage per enemy it pierces.
- Now: Penetrating Shot has a 10%[+] increased Critical Strike Chance. If Penetrating Shot damages at least 3 enemies, gain 10%[+] Critical Strike Chance for 5 seconds.
Improved Penetrating Shot
- Previous: If Penetrating Shot damage at least 3 enemies, your next Penetrating Shot has 20%[+] increased Critical Strike Chance.
- New: Penetrating Shot deals an additional 10%[x] increased damage per enemy it hits.
Passives
Close Quarters Combat
- Amount of Damage vs Crowd Controlled bonus conversion percent reduced from 40% to 10%.
- Attack Speed per stack increased from 10% to 15%.
Precision
- Previous: Critical Strike with Marksman Skills grant you Precision. You gain 4%[x] Critical Strike Damage per stack of Precision, up to a maximum of 20%[x]. When you reach maximum Precision, your next Marksman Skill is guaranteed to Critically Strike, and deals 40%[x] increased Critical Strike Damage, then consumes all stacks of Precision.
- New: Each Marksman skill cast grants 1 stack of Precision, or 2 if it has Critically Struck. When you reach 6 stacks, your next Marksman Core or Ultimate Skill is a guaranteed Critical Strike that deals x50% increased Critical Strike Damage, consuming all stacks of Precision. This damage is further increased by an amount equal to x15% of your Critical Strike Damage bonus.
Chilling Weight
- Previous: Chilled enemies have their Movement speed further reduced by 10/20/30%.
- New: Chilled enemies have their movement speed further reduced by up to 10/20/30%, and you gain 5/10/15%[x] increased Chill effect.
Concussive
- Previous: After Knocking Back or Knocking Down an enemy, you gain 4% increased Critical Strike Chance against them for 4 seconds.
- New: After Knocking Back or Knocking Down an enemy, you gain 4% increased Critical Strike Chance for 4 seconds.
Paragon
Leyrana’s Instinct
- Previous: When Inner Sight’s gauge becomes full, you gain 100%[+] Dodge Chance for 1.5 seconds.
- New: When Inner Sight’s gauge becomes full, you gain 100%[+] Dodge Chance for 2 seconds. Your next 3 Core skills deal additional damage equal to 20%[x] of your Core Skill Damage bonus.
Item Updates
Bladedancer’s Aspect
- The orbiting blades can now hit each enemy 2 times, reduced from 3.
Developer’s Note: This change was made to properly match the visuals of 2 rotations around the player.
- Previous: Twisting Blades orbit for a short time after they return to you, dealing 10–15% of Twisting Blade’s return damage per hit. Based on the distance the blades returning, the orbit damage increases up to 20–30% of the return damage.
- New: Twisting Blades orbit for a short time after they return to you, dealing 20–30% of Twisting Blade’s return damage per hit.
Aspect of Stolen Vigor
- Previous: Each stack of Momentum Key Passive Heals you for 0.04–0.08 Life per second.
- New: Each stack of Momentum Key Passive Heals you for 0.04–0.08 Life per second and grants you 5% Damage Reduction.
Icy Alchemist
- Previous: Lucky Hit: Damaging a Chilled or Frozen enemy with a Shadow Imbued Skill has up to a 75% chance to release an explosion that deals 0.3–0.48 Cold damage to the target and surrounding enemies, Chilling them for 25%.
- New: Lucky Hit: Shadow Imbued Skill have up to a 75% chance to release an explosion that deals 0.3–0.48 Cold damage to the target and surrounding enemies, Chilling them for 25%. If they were already Chilled or Frozen, increase this damage by 100%[x].
Toxic Alchemist
- Previous: Lucky Hit: Damaging a Poisoned enemy with a Shadow Imbued Skill has up to a 75% chance to create a toxic explosion that applies 0.15–0.2 Poisoning damage over 5 seconds to the target and surrounding enemies.
- New: Lucky Hit: Shadow Imbued Skills have up to a 75% chance to create a toxic explosion that applies 0.2–0.3 Poisoning damage over 5 seconds to the target and surrounding enemies. If the enemy was already Poisoned, increase this damage by 100%[x].
Windforce
- Lucky Hit Chance increased from 20%–30% to 30%–40%.
Skyhunter
- Inherent affix changed from Damage to Distant Enemies to Critical Strike Damage.
- Critical Strike Damage affix value increased by ~100%. This does not apply to the inherent Critical Strike Damage Affix.
- Effect updated to reflect changes to the Precision Key Passive.
- Previous: The first direct damage you deal to an enemy is a guaranteed Critical Strike. If you had maximum stacks of the Precision Key Passive when you cast the Skill, gain 20–30 energy, this can only happen once per cast.
- New: The first direct damage you deal to an enemy is a guaranteed Critical Strike. When you consume Precision casting a Skill, that Skill gains x10–30% increased Critical Strike Damage and you gain 20–40 Energy.
Eaglehorn
- Previous: Penetrating Shot has a 30–80% chance to fire an arrow that bounced off walls and scenery. Damaging 5 enemies with Penetrating Shot will cause your next cast to make enemies hit Vulnerable for 3 seconds.
- New: Penetrating Shot makes enemies Vulnerable for 3 seconds. Every 4th cast bounces off walls and scenery and deals 20%–40%[x] bonus damage.
Sorcerer
New Items
Starfall Coronet
- Meteor now has 2 charges and a 11–6 second Charge Cooldown instead of a Mana cost and drops 3 additional meteors around the target. Meteor’s Enchantment effect and Enhanced Meteor drop 1 additional meteor.
Aspect of Shredding Blades – Offensive
- Ice Blades’ chance to apply Vulnerable is increased by 20%[+] and the Vulnerable duration is increased by 4 seconds. You gain 15–25%[x] Vulnerable Damage.
Skills
Ball Lightning
- Enhanced Ball Lightning changed to have its attack rate increase with attack speed, up to 25%.
Blizzard
- Mage’s Blizzard condition to be cast while over 50 mana has been removed.
Lightning Spear
- Critical Strikes now apply Vulnerable for 3 seconds.
Paragon
Searing Heat
- Fixed an issue where the Critical Strike Chance bonus was not properly applying.
- Critical Strike Chance bonus increased from +10% to 12%.
Elemental Summoner
- Conjuration damage bonus increased from x3% to x5% of the total amount of your Bonus Damage with Fire, Lightning, and Cold.
Burning Instinct
- Amount of Intelligence required to gain x1% bonus Burning Damage reduced from 75 to 25.
Item Updates
Offensive Aspect of Shattered Stars
- Meteorite damage has been changed to be 20–30% of the casted Meteor’s damage.
Staff of Lam Esen
- Increased Charged Bolt chance to be attracted to enemies from 30–50% to 40–60%.
Iceheart Brais
- Chance to unleash a Frost Nova when enemies die increased from 11–20% to 21–30%.
GAMEPLAY
New Dungeon Rotation for Season of the Construct
- World Tier 3
- Kor Dragan Barracks
- Mercy’s Reach
- Faceless Shrine
- Ghoa Ruins
- Maugan’s Works
- Serpents Lair
- Collapsed Vault
- Shivta Ruins
- Tomb of the Saints
- Uldur’s Cave
- Aldurwood
- Mariner’s Refuge
- Betrayer’s Row
- Champion’s Demise
- Charnel House
- World Tier 4
- Dead Mans Dredge
- Kor Dragan Barracks
- Mercy’s Reach
- Rimescar Cavern
- Akkhan’s Grasp
- Bastion Of Faith
- Blind Burrows
- Faceless Shrine
- Ghoa Ruins
- Light’s Refuge
- Maugan’s Works
- Serpent’s Lair
- Collapsed Vault
- Deserted Underpass
- Prison of Caldeum
- Shivta Ruins
- Tomb of the Saints
- Uldur’s Cave
- Yshari Sanctum
- Aldurwood
- Howling Warren
- Mariner’s Refuge
- Underroot
- Wretched Delve
- Betrayer’s Row
- Champion’s Demise
- Charnel House
- Guulrahn Canals
- Komdor Temple
- Path of the Blind
End-Game Activities
- Helltide will now be active every hour on the hour, with a 5-minute gap in between. Helltide will be active 55 minutes of every hour.
- So players can more consistently acquire Distilled Fear, we’ve reworked how Distilled Fear is collected from Nightmare Dungeons.
- Players will always gain a Distilled Fear after completing a Nightmare Dungeon of at least Tier 30.
- Every 10 Tiers after Tier 30 there’s an increasing chance for additional Distilled Fears to be rewarded.
- Completing Tier 90 Nightmare Dungeons and beyond will always grant 3 Distilled Fears.
- The Purified Sigil reward for completing a Nightmare Dungeon will now always grant a Sigil 1 Tier greater than the Nightmare Dungeon just completed.
Items
- Scrolls of Escape
- Now will populate in the lost items stash if the player missed one that was dropped.
- Stack limit increased from 20 to 99.
- Appear as Legendary so that they are harder to miss when dropped on the ground.
- The chance for Scattered Prisms to drop when defeating an Elite Monster has been reduced.
- Scattered Prisms can now be acquired from Legion Event Chests.
- The Material cap has been increased from 99,999 to 999,999.
- Treasure Goblins spawned while fighting Avarice now have the same loot potential as normally encountered treasure goblins.
- World Tier III and IV World Boss weekly caches can now drop Unique Items.
- The increased cap for Item Power on drops from World Bosses has been adjusted.
- Previous: +100 to min, +100 to max
- New:
- Player Level below 70: 785-885
- Player Level 71-80: 815-905
- Player Level 81-90: 845-925
- Player Level 91-100: 890-925
Developer’s Note: World Bosses are intended to reward powerful loot for your level. With this change, at a high level, players will see maximum Item Power gear from World Bosses at higher levels.
- The Item Power ranges for items dropped by end-game bosses, such as Varshan and Zir, have been decreased for Rare and Legendary Items. Unique Item Power has not been changed. Examples (note that the current range for Unique Items was previously the range for all items):
- Varshan in WT3 (Level 55)
- Unique Item Power Range: 675-750
- Rare/Legendary Range: 650-725
- Grigoire in WT4 (Level 75)
- Unique Item Power Range: 850-925
- Rare/Legendary Range: 800-875
- Beast in the Ice (Level 85)
- Unique Item Power Range: 900-925
- Rare/Legendary Range: 850-925
- Duriel remains unchanged (always drops 925)
- Nightmare Dungeon Item Power scaling has been adjusted to more consistently drop high Item Power loot in high Tier Nightmare Dungeons. Examples:
- Monsters at level 100
- Legendary Item Power Range
- Previous: 820-925
- New: 845-925
- Rare Item Power Range
- Previous: 785-925
- New: 810-925
- Monsters at level 125
- Legendary Item Power Range
- Previous: 845-925
- New: 910-925
- Rare Item Power Range
- Previous: 810-925
- New: 885-925
- All monsters above Level 144 (Nightmare Dungeon Tier 90+) now are guaranteed to drop 925 Item Power gear.
- Boss Ladder Drop Table Update
- All new uniques for Season 3 will be available in the Beast in Ice drop table for Season 3.
Miscellaneous
- Potion count will no longer be reset after dying and being revived by another player.
- The Hatred’s Chosen syphon effect is no longer based on Lucky Hit.
- The Greed Shrine effect also now will drop additional Gold after the effect expires. The amount of Gold dropped is determined by how many enemies were killed while the Shrine buff was active.
- Uber-Unique Items can now be unlocked as transmogs.
User Interface and User Experience
- New settings have been added to allow navigation in the world with full Keyboard controls—including movement using the W-A-S-D keys—instead of your mouse.
- Bonuses from keywords, such as Berserking, now also denote whether any associated damage bonus is additive or multiplicative.
- Event Timers are now displayed on the world map.
- The visual effect for being Chilled will now visually increase in intensity to denote how close the Chilled character is to being Frozen.
- The default button bindings for Mount actions have been adjusted to be more intuitive on controller.
- An additional stash tab is now available to be purchased in-game with Gold. Maximum stash tabs available are now 6.
- The icons for the Helltide Chest of Mysteries and Living Steel Chest have been updated to make them more visually distinctive from the other chest icons.
- The button for confirming Gold amount in the trade interface on controller has been changed to Yor Triangle on console. This will allow pressing A or X on console to bring up the virtual keyboard to manually enter Gold amounts when trading.
- We have introduced a new way for players to approach reworking their Skill Tree.
- Players can now refund whole paths orSkill clumps whilst seeing a preview of it all.
- Players can also see how many Skill points will be refunded to them and how much Gold it will cost in advance.
Developer’s Note: The new Respec options allows players to easily refund or re-add their Skills in a flexible way. Our goal with these additionsis to make purchasing and refunding Nodes less time consuming while encouraging players to experiment more.
BUG FIXES
Accessibility
- Fixed an issue where the Screen Reader did not read the quantity of a consumable in the action wheel.
- Fixed an issue where subtitles for dialogue and lorebooks could not be turned off.
- Fixed an issue where the Screen Reader could malfunction when repeatedly opening a vendor’s services menu.
Gameplay
- Fixed an issue where player attacks could still be suppressed when some of their character’s body was outside a Suppressor Field.
- Fixed an issue where effects that increased Max Life by a percentage (such as an Elixir of Fortitude) did not account for certain other Max Life bonuses, such as granted by an Affix on equipment.
- Fixed an issue where the Drowned Sea Hag could spawn an excessive number of minions.
- Fixed an issue where the Echo of Lilith could still attack the player after being defeated during the second phase of the encounter.
- Fixed an issue where the Umbral aspect could grant large amounts of resources when using crowd control Skills on Structure enemies.
- Fixed an issue where various Skills and effects, such as Devouring Blaze, did not consider Staggered bosses as Crowd Controlled.
- Fixed an issue where the Butcher could stand in place if the player stood near a Resplendent chest.
Barbarian
- Fixed an issue where the Bone Breaker legendary paragon node didn’t have a buff indicator.
- Fixed an issue where the guaranteed overpower from the Earthstriker aspect could trigger on Basic attacks.
- Fixed an issue where Charge cast by Ancients spawned by the Aspect of Ancestral Charge did not trigger explosions from the Brawler’s aspect.
- Fixed an issue where Hammer of the Ancients was dealing more damage than intended due to the bonus from the Violent upgrade also being applied even if the Furious upgrade was chosen.
Druid
- Fixed an issue where the tooltip for Envenom displayed its damage bonus as additive, when it was multiplicative.
- Fixed an issue where Enhanced Ravens wasn’t increasing Critical Strike Chance to enemies hit.
- Fixed an issue where the Dire Wolf’s Aspect did not specify that it also made Grizzly Rage function as a Werewolf skill.
Necromancer
- Fixed an issue where the bonus from the Ring of Starless Skies could get removed when the Aspect of Gore Quills was activated.
- Fixed an issue where Shadow and Bone mages did not cast Blizzard when the Coldbringer aspect was equipped.
- Fixed an issue where Blood Mist could fail to activate while under the effect of a Bandit’s Smoke Bomb.
- Fixed an issue where the Splintering Aspect would scale more than 2x when used on a two-handed weapon.
Rogue
- Fixed an issue where Tibault’s Will increased the cap for combo points.
- Fixed an issue where returning Twisting Blades while using the Bladedancer’s aspect were applying full Poison Imbue Damage, instead of the expected percentage of damage detailed in the Aspect’s description.
- Fixed an issue where the Paragon Glyph Snare did not benefit Smoke Grenade when it is considered a Trap Skill by the Explosive Verve aspect.
- Fixed an issue where Gorger enemies could still target Rogue players under the effect of Concealment with their stun attack.
Sorcerer
- Fixed an issue where various powers and effects that are granted by evading, such as the unique powers of Esu’s Heirloom and Flickerstep, did not work properly when using the Teleport Enchantment.
- Fixed an issue where the bonus evade charges granted by The Oculus didn’t increase when upgrading the Weapon at the Blacksmith.
- Fixed an issue where Ball Lightning was dealing far more damage than intended.
Developer’s Note: Ball Lightning was dealing an unintended amount of damage because of its Enhanced upgrade. This bug fix returns the amount of damage done by this Skill to intended quantities.
- Fixed an issue where the Static Surge legendary node would trigger from automatic casts of skills, such as the Chain Lightning enchantment.
- Fixed an issue where Ice Spikes would instantly explode when casting Deep Freeze with the Frozen Tundra aspect equipped.
- Fixed an issue where the buff from the Battle Caster’s aspect could unexpectedly fall off.
- Fixed an issue where the Protection passive did not take into account any bonuses to Barrier generation.
User Interface and User Experience
- Fixed an issue in the Season Journey menu where hovering over aspects rewarded for completing a chapter of the Season Journey could sometimes not display the name of the Aspect.
- Fixed an issue where the minimap icon for indicating the Stash has new items (i.e. recovered lost items) only displayed when close to the Stash.
- Fixed an issue where the Creatures of Night incense had an incorrect tooltip.
- Fixed an issue where certain stats would not display for all Classes in the character details window, such as Damage with 2-handed slashing weapons would not display for Necromancers.
- Fixed an issue where pressing X or Square on console would confirm the salvage of a Legendary or Unique Item.
- Fixed an issue where controller navigation in the Vendor buyback menu could malfunction.
- Fixed various instances where the minimap was inaccurate.
- Fixed various instances where Quest Pins and Objectives were inaccurate.
Quests and Dungeons
- Fixed an issue where progression through the Flooded Depths could get broken if a ladder traversal was skipped with Teleport.
- Fixed an issue where the Animus Urn in the Bastion of Faith could be skipped by using Leap or Teleport.
- Fixed an issue where progression could be blocked in Uldur’s Cave if all enemies were killed before destroying the second barricade.
- Fixed an issue where some enemies were not marked on the minimap during the Slay All Enemies objective in Nostrava Deepwood.
- Fixed an issue where elites encountered that transformed from initially harmless people could respawn after being defeated.
- Fixed an issue where the Tomb Lord boss in the Shifting City could teleport outside of the boss arena, which would cause the fight to restart.
- Fixed an issue where there was no Healing Well in the Conclave.
- Fixed an issue where the Battle Hardened nightmare dungeon affix could grant Damage Reduction even if the player was above 90% life.
- Fixed an issue where the Sealed Penitent’s Cache quest didn’t properly grant rewards for completion.
- Fixed multiple instances where the Final Straw quest could not be completed properly.
- Fixed an issue where the Quest Objective wouldn’t update when entering the Cellar during the Acts of Atonement quest.
Miscellaneous
- Fixed an issue where upgrading a damaged item at the Blacksmithwould further lower the item’s durability.
- Various stability, visual, and performance improvements.
Примечания к выпуску Diablo IV 1.2.3 — сборка № 47693, 5 декабря 2023 г.
ОБНОВЛЕНИЯ ИГРОВОГО ПРОЦЕССА
- Начиная с 5 декабря сражайтесь с легионами приспешников Зира и соревнуйтесь на время в новом главном подземелье эндшпиля — Скотобойне Зира.
- Полный список количество возможных аффиксов теперь можно просмотреть в меню чар с помощью новой кнопки «Просмотреть возможные аффиксы».
- Увеличено количество получаемых глифов на большинстве уровней кошмара.
- Уровни 1–17: без изменений.
- По уровням 30: с 66 по 79.
- По уровню 50: со 106 по 139.
- По уровню 75: от 156 до 239.
- По уровню 100: от 206 до 339.
Примечание разработчика: Изучив данные об игровом процессе и отзывы игроков, мы поняли, что прохождение более высоких уровней кошмара оказалось не таким полезным, как мы изначально надеялись: многие игроки прекращали свое путешествие после достижения уровня 50. Увеличение опыта для символов на более высоких уровнях было сделано с целью побудить игроков продвигать свои сборки, чтобы их переход на уровень 100 казался гораздо более полезным. Мы будем следить за тем, как это изменение повлияет на игроков, и просим вас предоставлять нам любые отзывы об этой системе.
- Введена дополнительная поддержка NVIDIA Рефлекторная технология. Посетите игровые настройки, чтобы включить эту функцию.
ИСПРАВЛЕНИЕ ОШИБОК
Специальные возможности
- Исправлена проблема, из-за которой программа чтения с экрана не работала не объявляю необходимые пакты для вампирических сил.
- Исправлена проблема, из-за которой программа чтения с экрана не работала в Steam Deck.
Подземелья
- Исправлена проблема, из-за которой Механическая коробка не возрождалась, если игрок был убит боссом в Бастионе Веры.
- Исправлена проблема в подземелье Падшего Храма, где целью было уничтожить Идола Падшего храма нельзя было завершить должным образом, если Идол был уничтожен мгновенно.
- Исправлена проблема, из-за которой эффектов дебаффа в Падшем храме можно было избежать при выходе из подземелья и повторном входе в него.
- Исправлена проблема, из-за которой враги из события «Единственный выживший» могли появляться за запертыми дверями в Священной костнице, блокируя завершение мастерства события.
- Исправлена проблема, из-за которой кошмарные подземелья не сбрасывались должным образом после всех возрождений. исчерпан при игре в локальном кооперативе.
- Исправлена проблема, из-за которой враги, порожденные монстрами, несущими Анимус, с аффиксом Призывателя, неожиданно несли Анимус.
- Исправлена проблема, из-за которой бонус к стихийному урону аффиксировался В кошмарных подземельях урон был слишком низким или слишком высоким для соответствующего уровня.
Геймплей
- Исправлена проблема, из-за которой некоторые атаки, сделанные Эхом Лилит, не срабатывали. корректно срабатывает, если игрок в группе, начавшей столкновение, умер.
- Исправлена проблема, из-за которой первая «Смерть сверху», произнесенная Эхом Лилит, имела нерегулярное время и не отображала индикатор входящего снаряда.
li>
- Исправлена проблема, из-за которой «Ледяной ожог» и «Объятия матери» могли выпадать как Священные, а не как «Народные» из «Мучительного эха Варшана» на IV уровне мира.
- Исправлена проблема, из-за которой драгоценные камни все еще могли выпадать из некоторых источников, таких как в качестве сундука Алчности или Тайника Шепота вместо фрагментов драгоценных камней.
- Исправлена проблема, из-за которой бешенство, наложенное спутниками-оборотнями из легендарного аспекта «Альфа», могло промахнуться.
- Исправлена проблема, когда друиды мог постоянно натыкаться на стену, если «Пробивной удар» использовался для перемещения к ближайшей стене.
- Исправлена проблема, из-за которой гоблины-сокровищницы иногда становились непобедимыми и убегали, если игрок садился или слезал с них рядом с ними. (Гоблинам сокровищ надоели ваши издевательства, странник.)
Сезон крови
- Исправлена ошибка, из-за которой сборщики крови могли быстро исчезнуть после появления.
- Исправлена проблема, из-за которой норвайский враг мог появляться повторно в определенных ситуациях совместного прохождения.
- Исправлена проблема, из-за которой Семена ненависти, извлеченные из избранного Ненавистью, не учитывались при выполнении задач сезонного путешествия. прогресс.
- Исправлена проблема, из-за которой Могучая кровь, выпавшая из колодца крови, была недоступна.
Примечание разработчика: Предыдущее исправление позволяло игрокам проходить через Кровавые колодцы, чтобы получить доступ к Могущественной крови. Это изменение возвращает возможность проходить через Кровавые Колодцы, но взамен Могучая Кровь больше не будет появляться в центре Кровавых Колодцев, поэтому ее можно будет легко подобрать.
- Исправлена проблема, из-за которой Дуриэль не появлялся, когда игрок повторно входил на арену босса после возрождения.
Пользовательский интерфейс и взаимодействие с пользователем
- Исправлена проблема, из-за которой наложения карт для Helltide и Blood Harvest не отображались должным образом при входе в регион, окутанный туманом войны.
- Исправлена проблема, из-за которой всплывающая подсказка, отображаемая при наведении курсора на определенные элементы, могла периодически мигать.
- Исправлена проблема, из-за которой текст, описывающий, как разблокировать средства передвижения, был неточным для игроков, пропустивших кампанию.
Примечание разработчика: Если они решат пройти кампанию, игроки, которые еще не разблокировали средства передвижения, должны выполнить квест «Благосклонность Донана», чтобы разблокировать их. Если кампания пропущена, вам необходимо достичь 25-го уровня, прежде чем разблокировать средства передвижения. Ранее во всплывающей подсказке упоминалось только завершение квеста, что не имеет значения при пропуске кампании.
- Исправлена проблема, из-за которой переход к сезонному путешествию с сезонного аспекта не работал. откройте правильную главу.
- Навигация по сезонному тайнику с помощью контроллера теперь будет более последовательной.
Разное
- Исправлена проблема где визуальные эффекты на броне остаются полностью видимыми при использовании маскировки. (Лилит видит все, глупый странник.)
- Различные улучшения визуального оформления, производительности и стабильности.
Примечания к выпуску Diablo IV 1.2.2 — сборка № 46837, 7 ноября 2023 г.
ОБНОВЛЕНИЯ ИГРЫ
Злокачественные кольца
В игру добавлено пять новых уникальных колец, по одному для каждого класса. Они основаны на популярных «Злокачественных силах» из «Сезона «Зло»» и сразу же доступны как в сезонном, так и в вечном мирах.
- Кольцо Красной ярости (уникальное кольцо варвара)
- После потратив 100 ярости в течение 3 секунд, ваше следующее применение «Молота древних», «Переворота» или «Смертельного удара» станет гарантированным критическим ударом и нанесет 10–30% (мультипликативный урон) [x] дополнительного урона от критического удара.
- Радужная петля Тал Раши (уникальное кольцо волшебника)
- За каждый тип наносимого вами стихийного урона урон увеличивается на 10–15%[x] на 4 секунды. Нанесение стихийного урона обновляет все бонусы.
- Неумолимая воля Айриды (уникальное кольцо друида)
- При использовании Ultimate Skill и повторно через 5 секунд притягивайте на расстоянии врагов и нанесите им 0,5-1,0 физического урона. Этот урон увеличивается на 1%[x] за каждое 1 очко вашей Силы воли.
- Извивающееся кольцо обмана (уникальное кольцо разбойника)
- Применение Навык «Уловка» оставляет после себя ловушку-ловушку, которая постоянно насмехается и заманивает врагов. Ловушка-приманка взрывается через 3 секунды, нанося 2,0–3,0 урона от темной магии. Может происходить каждые 12 секунд.
- Кольцо святотатственной души (уникальное кольцо некроманта)
- Автоматически активируйте следующие экипированные навыки на трупах вокруг вас:
- Поднимайте скелет каждые 1–2 секунды.
- Взрыв трупа каждые 1–2 секунды.
- Трупные щупальца каждые 8–16 секунд.
Примечание разработчика: Создание «Злокачественных колец» — это способ использовать популярный сезонный контент, нашли отклик у игроков и повторно представили его таким образом, чтобы он мог сохраниться после сезона и в мире Вечных.
Сезон крови
Следующие изменения были внесены было сделано для события «Сангвиническая батарея».
- Здоровье столба увеличено с 75% до 85%.
- Время ремонта столба уменьшено с 3 секунд до 1 секунды.
ИСПРАВЛЕНИЯ ОШИБОК
Сезон крови
- Исправлена ошибка, из-за которой дополнительные враги в битве с боссом Лордом Зиром не оглушались, когда Лорд Зир ошеломлялся.
- Исправлена проблема, из-за которой «Метаморфоза» не активировала временные бонусы к скорости передвижения.
- Исправлена проблема, из-за которой вампирская сила «Предвкушение» не отображала сокращение времени восстановления для суперспособностей в городе.
- Исправлена проблема, из-за которой Неспокойная сила вампира не уменьшала время восстановления навыков с зарядами.
- Исправлена проблема, из-за которой сезонные квесты «Битва страха» и «Вера» можно было выполнить без завершения главы. 3 сезонного путешествия.
- Исправлена ошибка, из-за которой можно было взаимодействовать с кнопкой улучшения вампирических способностей, когда новых способностей нет, тратя впустую 25 Могущественной крови.
- Исправлена проблема где Лорд Зир не мог возродиться, если игрок слишком быстро снова вошел на арену босса после возрождения.
- Исправлена проблема, из-за которой навыки уклонения и не наносящие урон навыки могли активировать гемоманцию.
< h3>Подземелья и события
- Исправлена проблема, из-за которой прогресс блокировался, когда враг появлялся за запертой дверью в подземелье «Покой Любана».
- Исправлена проблема, из-за которой монстры могли появляется из локации кошмарного портала после того, как портал телепортировался или был разрушен.
Задания
- Исправлено несколько случаев, когда маркер квеста мог исчезнуть при выходе из области. во время нескольких квестов.
- Исправлена проблема, из-за которой Права и ее рыцари могли перестать продвигаться по области во время Очистки Калдея, если определенные элиты были убиты на расстоянии во время квеста «Убить демонов, атакующих сверху».
Геймплей
- Исправлена проблема, из-за которой Лилит все еще могла проводить атаки по области действия после того, как она была побеждена после первой фазы «Эха Лилит».
- Исправлена проблема, из-за которой Дыхание Ангела или Зелья могли случайным образом появляться при появлении Чудовища во льду.
- Исправлена проблема, из-за которой спутники могли застревать при движении взад и вперед по маршруту.
- Исправлена проблема, из-за которой спутники могли застрять при перемещении вперед и назад.
- Исправлена проблема, из-за которой спутники могли застрять во время появления Зверя во льду.
- Исправлена ошибка, из-за которой спутники могли застревать при движении вперед и назад по маршруту.
- Исправлена ошибка, из-за которой спутники могли случайно появляться при появлении Зверя во льду.
- Исправлена проблема, из-за которой спутники могли застрять. li>
- Исправлена проблема, из-за которой внутреннее зрение не срабатывало должным образом против тренировочных манекенов.
- Исправлена проблема, из-за которой миньоны-некроманты и спутники-друиды не атаковали тренировочные манекены.
Специальные возможности
- Исправлена проблема, из-за которой программа чтения с экрана не могла правильно считывать общее количество жизней выше 999.
- Исправлена проблема, из-за которой программа чтения с экрана на PS4 не считывала данные. не читается весь текст на дисплеях торговцев и крафтеров.
Разное
- Исправлена ошибка, из-за которой достижения, связанные с усилением «Избранник ненависти», не могли сработать должным образом.
- Различные улучшения визуального оформления, производительности и стабильности.
Для получения дополнительной информации о Diablo IV ознакомьтесь с разделами «Секретный уровень коровы» в Diablo 4 — Как разблокировать и «Автоутилизация Diablo 4 — существует ли он?» на GamerTop.
Смотрите также
- Red Dead Redemption 1: каждая лошадь в порядке от худшей к лучшей
- Где найти тайник Нестора в Сталкере 2 Сердце Чернобыля
- Акции ENPG. Эн+: прогноз акций.
- Где найти тайник Нестора в Сталкере 2 Сердце Чернобыля
- Хронология романа артиста балета Владимира Шклярова и Марии Ширинкиной
- Сталкер 2: Забытый тайник с добычей, руководство по Малой зоне | Сердце Чернобыля
- Сталкер 2 – Найдите артефакт в аномальном поле | Сердце Чернобыля
- Концовка 8-го сезона «Чужестранки» изменит концовку книги, подтверждает автор сериала
- Основан ли Конклав на реальной истории?
- Мировой эксклюзив: Шокирующая последняя фотография живого Лиама Пейна, которая поднимает тревожный вопрос: можно ли было его спасти? Расследование ФРЕДА КЕЛЛИ раскрывает то, что произошло на самом деле